Sensor plamene - naftove topeni

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Pondělí Červenec 22 08:41:32 CEST 2019

Tohle alev bufíku není.  Ty nejnovější mají čidlo plamene kombinované se žhavící svíčkou, asi se měří změna odporu, starší mají keramický termistor a nejstarší termočlánek. Ono je tp uvnitř taková docela letlampa, ale v uzavřeném provedení. Tomáš OK2MTM
-------- Původní zpráva --------Od: Brandejs Petr <petr.brandejs na orlik.cz> Datum: 22.07.19  9:03  (GMT+03:00) Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz> Předmět: Re[2]: Sensor plamene - naftove topeni Přesně tak, 2 elektrody v plameni. Alespoň jsem se s tím setkal u hořáků plynových kotlů (velkých). A ještě - ale to jsem nezkoumal - se do toho prý pouštělo AC a plamen to usměňoval. Takhle mi to alespoň tvrdil starej praktik, kterej se nebál rozšťourat kde co a vždycky se snažil přijít na kloub tomu, jak to funguje ...

Petr Brandejs

------ Původní zpráva ------
Od: "Standa Palas" <stpalas na volny.cz>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Odesláno: 22.07.2019 7:45:59
Předmět: Re: Sensor plamene - naftove topeni

    Nevím, jak je to u tohohle naftového topení ale u plynových kotlů se
    většinou používá ionizační elektroda. Je to v podstatě kus drátu
    který trčí z keramického tělíska přímo do plamene. Princip je ten,
    že plamen je do určité míry vodivý. Takže pokud není plamen, odpor
    proti zemi je nekonečno a jakmile se  zapálí plamen, teče přes tu
    elektrodu malý proud který se vyhodnocuje v zapalovací elektronice.
    Je to poměrně jednoduché a spolehlivé.
    U peletkových kotlů na dřevo se zase většinou používá fotobuňka
    která snímá spektrum plamene a podle toho pozná jestli oheň hoří,
    nebo ne.
    Termistor na snímání plamene se mi moc nezdá, protože termistor
    snímá teplotu a ne to, jestli hoří oheň. A to občas nemusí být to
    stejné.

    S.P.