Sensor plamene - naftove topeni

Standa Palas stpalas na volny.cz
Pondělí Červenec 22 07:45:59 CEST 2019

Nevím, jak je to u tohohle naftového topení ale u plynových kotlů se
většinou používá ionizační elektroda. Je to v podstatě kus drátu který
trčí z keramického tělíska přímo do plamene. Princip je ten, že plamen
je do určité míry vodivý. Takže pokud není plamen, odpor proti zemi je
nekonečno a jakmile se  zapálí plamen, teče přes tu elektrodu malý proud
který se vyhodnocuje v zapalovací elektronice. Je to poměrně jednoduché
a spolehlivé.
U peletkových kotlů na dřevo se zase většinou používá fotobuňka která
snímá spektrum plamene a podle toho pozná jestli oheň hoří, nebo ne.
Termistor na snímání plamene se mi moc nezdá, protože termistor snímá
teplotu a ne to, jestli hoří oheň. A to občas nemusí být to stejné.

S.P.