RE: Jaký nejlevnější pic?

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Červenec 19 10:55:56 CEST 2019

Jenom pro informaci - jak máš v plánu detekovat život toho raspi?

Ptám se čistě ze zvědavosti - před mnoha a mnoha lety, ještě ve škole jsem měl udělaný WD na sériové lince, který četl texty.
Po rozpoznání řetězce XXXX usoudil, že počítač nabootoval a pak se dožadoval toho, aby minimálně jednou za XY minut prošel řetězec YYYY.
Celé to bylo píchnuté na konzoli, takže to fungovalo bez nějakých dramatických zásahů do systému. Systém v cronu prostě volal syslog a to bylo vše. Fungovalo to velmi pěkně.
Dá se to naučit i řetězec, který znamená, že se to dostalo do slepé uličky a je potřeba restartovat.

Myslím že na to pic10f320 nebude stačit (nemá sériový port), ale pic16f15313 už ano.

---------- Původní e-mail ----------
Od: cizek.milan na seznam.cz
Komu: 'HW-news' <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 18. 7. 2019 14:40:06
Předmět: RE: Jaký nejlevnější pic?

Asi jsem měl napsat, co a jak bude řešit.
Měl by řešit zakouslé/nenabootované RPI, což se nám občas stává, možná kuli microsd kartám (než uděláme variantu s compute module co má interní paměť tak to ještě potrvá).
Před tim pičkem je 5V stabilizace LM2596HVS-ADJ. Proto mi přišlo nejsnadnější využít EN pin. (malý kondík k tomu PICu).

Samozřejmě je to pičko, takže start systému trvá nějakých 20-30s řekněme, kde je třeba to pozdržet aby se cyklicky nerestartoval.
V tom řešenís picem jsem mám indikační led, omezen počet restartů na 3. Odložení té detekce po zapnutí. Lze to ale oželit. Stejně jako je mi jedno jestli k restartu dojde do minuty nebo do 10ti minut…