Ultrasonic Generator M048N

Juro mail na onicom.sk
Pátek Červenec 12 15:21:21 CEST 2019

Pekný deň prajem

Výkonovo - v dB je lepšie piezo menič, alebo výškový reproduktor ?
Ohmový  reproduktor sa pri kmitočte 23kHz dosť hreje, zase piezo skoro
zhorí.  Je  lepšie  ich pospájať pár za sebou - paralelne. No i tak je
problém určiť hranicu koľko výkonu môžem pustiť do piezo...

Monday, July 8, 2019, 3:57:58 PM, you wrote:

> Směrovosti odpomůžete, když před membránu dáte vhodný geometrický útvar,
> který zvuk rozptýlí. V 60. letech se u výškáčů používala škvíra ve tvaru oOo
> (kolečko - ovál - kolečko v ose). Rozměry už nevím, ale stejně na ultrazvuk
> budou jiné. Dnes se to řeší složitějšími geometrickými útvary, aby to
> vypadalo draze.

ZDravím,
  potvrzuji, já byl tak ve 4 letech schopen slyšet minimálně 24 kHz, zda
více se neví, protože tomu, kdo mi to měřil, tam končil rozsah jeho
generátoru :-). A nebyly to subharmonické, nikdo z přísedících nic
neslyšel :-). A dnes (57) neslyším ani 14kHz. Čert aby to spral...
  Ale ještě jedna věc - domnívám se, že silné ultrazvukové signály mohou
poškodit sluch, ikdyž je neslyšíte. Údajně se kdysi vyráběly "plašiče
zlodějů" - něco jako myšiplaše, ale jedoucí řádově desítkami wattů v
malém prostoru. Prý to vyvolávalo stísněnost, dezorientaci a nakonec to
vedlo k panice, takže zloději raději utekli. Prý to natolik zahltilo
ucho, že sice to nebylo slyšet, ale způsobilo to vlastně hluchotu - ucho
nevnímalo ani běžné zvuky, které člověk vyrábí sám v sobě či způsobuje
chůzí atd. a to vedlo spolu s neurčitými pocity hraničícími případně i s
bolestí v uších / hlavě k té panice.
  A pak se to zakázalo používat právě kvůli nebezpečí trvalého poškození
sluchu.
  Také se možnost vystavení silnému ultrazvuku uvádí jako jedna z
možností poškození zdraví amerických diplomatů na Kubánském
velvyslanectví.
  No rozhodně bych se tedy dobrovolně poslouchat desítky wattů ultrazvuku
docela bránil a kdybych zjistil, že to někde mají a není na to nikde
upozornění, asi bych tam přestal chodit :-).
  Zdraví Pavel