Ochytavanie referencie (bolo Letna hw-listovica)

balu balu na k-net.fr
Středa Červenec 3 22:47:10 CEST 2019

 > A pekne rozpravas: https://www.rtvs.sk/clanok/199622

vidim, ze tu sa naozaj nic neututla :-)

Ano, listovica bola tradicne vyborna. Treba chodit castejsie... Uz sme
nasli dalsi stol s blizkou zasuvkou. Teraz bola sice pouzita na
odpudzovac komarov, ale v zime to nebude problem.

Medzicasom som pokrocil s mojim etalonom napatia, ktory bol ochytavany a
naparovany kofolovymi vyparmi pri stole
http://cern.ch/dvaluch/temp/referencia

Od nedele je zabaleny v 3D vytlacenej tepelnej izolacii a vobec nic
nerobi, len generuje napatie a potichu starne. Skoro ako my :-)

V nedelu poobede som taktiez vymenil vystupny operak za lepsi a
stabilnejsi a spustil meranie. Po niekolkych hodinach napatie zenerky
nahle vyskocilo o 10uV, velmi bizardne
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/referencia/novy%20operak1.png

Inak si krasne drzi hodnotu, ale je vidiet, ze to trva 2 dni kym sa to
prehreje a usadi, ale potom sa stabilne drzi v ramci +/- 0.15ppm
http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/referencia/stabilita.png

Zelena krivka je napatie na zenerke merane 7.5 miestnym multimetrom
Keithley DMM7510, modra a oranzova je vystupne napatie 1V a 10V merane
7.5 miestnym Keysight 34470A. Uz som pomerne silne presvedceny o tom, ze
tie Keysighty su len nacancane kramy, prebrandovali 6.5 miestne meraky,
pridali k tomu graficky displej a je novy produkt.

Viacmenej vsetky spicky aj pomaly drift v modrom aj oranzovom grafe je
potvrdeny artefakt merania (vzajomnym porovnavanim). Keithley s rovnakym
nastavenim perfektne drzi. Pritom obidva stali priblizne rovnako ak si
dobre pamatam. Vysokofrekvencne meraky od Keysight uz par rokov vobec
nekupujeme (z rovnakeho dovodu), tak teraz asi prestaneme uz aj
multimetre. Tesim sa na moj novy Fluke multimeter :-)

Teraz treba dobastlit spominany 24V bateriovy zdroj aby sa to uz nikdy
nemuselo vypnut a na stole budem mat dalsi pristroj zapadajuci do
kategorie tolik prace a pritom takova blbost :-)

b.