Klonovani disku,vysledek/zkusenosti

Jiří Nesvacil nesvacil na posys.eu
Úterý Červenec 2 09:40:32 CEST 2019

Zdravím,

záleží jak se kopíruje. Např. utilita s SSD od Sam* dělá filecopy tj.
prázdný obsah disku nekopíruje. Clonezilla to s NTFS nedělá a dělá kopii
celé partition. Taky byde záležet na driverech tj. v jakém režimu se jede.

Obecně pro kopírování disku platí okopírovat první část disku s MBR, kde
je identifikace disku, aby Win řekli, že to je ten stejný disk.

Pokud se kopíruje z menšího na větší, tak v linuxu jedním příkazem dd
if=/dev ...of=/dev/... bs=8MB status=progress. Je vhodná nějaká
distribuce, která nepřipojuje disky ihned tj. nekopírujete živá data
nebo musíte v linuxu odpojit. Dobrá servisní distribuce na USB je třeba
grml-linux (první příkaz dávám grml-lang us tj. přepnu na US keyboard a
dále dmesg nebo lsblk, abych zjistil jaké mají jména disky a pak již
jedu dd .. ).

Jinak se asi vyplatí koupit lepší SSD přímo s utilitou od výrobce a
zajištěným upgrade FW.

Jirka