Re: OT: úvahy o solárech

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Leden 30 21:06:18 CET 2019

On Wed, 30 Jan 2019, Jirka Mww wrote:

> A to se opravdu vyplatí ohřívat vodu elektřinou ze soláru ? Není lepší
> ohřívat nějakou tekutinu a výměníkem
> pak vodu v bojleru ?  Mám to takto v plánu a ta diskuze tady mě trochu
> znejistěla. Jaké to má výhody,
> jít přes elektřinu proti ohřevu topného média ?
> Zdravi
> Jirka Sloupenský  OK1MWW

Potrebujete trubky (izolovane) naplnene nemrznouci smesi, cerpadlo,
zpetnou klapku, nadobu s vymenikem, expanzku . A obcas resit problemy
ktere tahle sestava prinasi - tesnost, funkcnost cerpadla i klapky,
filtry.

Ta varianta el. panelu, kabelu a topne patrony je extremne jednoducha,
bezudrzbova. Natahnout kabel je daleko jednodussi nez spadovane vedeni
dvou trubek.

Da to asi vetsi vykon na plochu a pokud si to clovek dela sam tak je
to zatim i levnejsi nez solary, ale ta pracnost je velka.