Jak na kalibracni krivku?

gatilo gatilo na centrum.cz
Sobota Leden 26 18:20:31 CET 2019

 26.1.2019, 18:02:08

Rezistory maji jednu velkou vyhodu, chovaji se vcelku
predvidatelne a ve vetsine bezneho pouziti i linearne.
Takze jeho vliv lze matematicky snadno opravit.
Ovsem, ocekavat ze matematickymi kouzly vytlucete z papirove
10b Atmega 14-16b mereni z rozumnou stabilitou a
opakovatelnosti, je IMHO iluze.
Minimalne budete muset pridat nejakou slusnou referenci a
cele mereni kalibrovat prubezne, napr. 1x za minutu.
A to uz je IMHO opravdu jednodussi, za par desetikorun,
koupit slusnej AD, treba:
https://www.tme.eu/cz/details/mcp3421a1t-e_ch/prevodniky-ad-integrovane-obvody/microchip-technology/

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz