Jak na kalibracni krivku?

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Leden 25 20:20:59 CET 2019

Záleží na tom jakým měřákem to kalibrujete. Pokud je to něco za pětikilo
od GM, pak je opravdu lepší se na to vykašlat. Ten převodník v Atmega
bude mít nelinearitu někde kolem 2 promile uprostřed rozsahu, měřák může
mít tu chybu až o řád větší.
Ze srandy jsem koupil na trhu v Rakovníku od světských nádherně vybavený
měřák za 180Kč. Podle papírů má přesnost (podle rozsahu) 2.5%, ale
srovnáním s jiným ukazuje hodnoty o 5% jiné. Což na změření jestli je
baterka úplně kaput bohatě stačí. A k ničemu jinému to asi určené není.

Mrazík