stmievac LED svetla

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Leden 24 21:47:35 CET 2019

No bliká v rytmu síťového kmitočtu. Ale to žárovky  ( klasické wolframové )
blikaly také a blikají. I když ne tak ostře a určitě nezhasnou při průchodu
proudu nulou jako LEDky .
 Setrvačnost hlavně u slabších žárovek nebyla tak velká, že by svítily
spojitě.
V dobách školních jsem dokonce měl s malou žárovkou udělaný optický
telefon, šlo to modulovat amplitudově hovorovým signálem.

Máme doma triakový stmívač a když je na malý výkon  (ostrý průběh ) , tak
klasické žárovky dokonce hrajou - "brumí" .

čt 24. 1. 2019 v 21:31 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>