Re: Páječka TS100.

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Leden 22 12:31:06 CET 2019

Nedavno tu proběhla diskuse na téma páječek a TS100 je u mě na pomyslném
žebříču nejlepšího kousku vedle Wellera WECP-20.
Zkoušel jsem a měl postupně v horizontu několika  let  asi 10 různých
mikropájek včetně opěvované ERS50 kterou taktéž vlastním a odložil jsem do
skříňě.   A právě   TS100 a toho Wellera bych určitě doporučil.
Je třeba uvést, že každý posuzuje kvalitu podle něčeho jiného, někdy  k
tomu přispěje i nějaká osobní a citová vazba k výrobku ( ERS? )

Rád bych někdy TS100 nebo jiný kousek v provedení, kdy vlastní hrot není
tak daleko od těla - ideálně tak max 3 cm od místa, kde mikropájku držím
palcem a ukazováčkem..dělalo by se s tím lépe, zvlášť když se třeba člověku
třese ruka :-(

Jinak z praxe ten hrot  pro TS100 mi vydrží poměrně dlouho.  A je třeba pro
napájení víc než 12V  - používám ntb 19V zdroj , 12V je pro TS100 málo...
V terénu mám uspůsobený Li-on ACCu z Lidlu - 20V  - pro nářadí. Dělají teď
pro veškeré accu nářadí stejný ACCU a i s nabíječkou je asi za 500kč.
Chce to používat správný konektor , ne jako já, že byl průměr vnitřní
dutinky velký, byl tam přechoďák a dutinka se vyhřála... :-(
Také kabel k tomu je lépe nějaký měkký, dobře ohebný - ten notebookový
navíc s feritem kousek od konektoru je vysloveně nevhodný, vzhledem k
lehounké pájce pak při odložení kabel pájku obrací a jinak s ní manipuluje
po stole.
Hroty lze zakoupit i v sadě, já používám  ten nejmenší  ( TS-I )  Občas
ještě TS-D24 , ale ten je na hrubší práci, třeba pájení autokabelů atd... .
Jo a mám ještě  jeden z ALI  ( "kopyto" TS-C4 )  , který nefungoval.
Reklamace - prodejce poslal jiný  a taky nejde. Měřením zjištěno, že je
přerušený termistor uvnitř.
S pájkou se dělá velmi dobře. Možná bude trochu vadit malá velikost
rukojeti.  Při občasném střídání s Wellerkou  je pak ta velikost/změna (
průměr rukojeti ) trochu nepříjemná, ale je to jako když řídí člověk jiné
auto  a za chvíli si zvykne.

I tak se mi na stole stále válí klasická trafopájka TRP 2-73