OT: sw: icq / klient miranda nefukcni ?

Zdeněk zdej na atlas.cz
Úterý Leden 15 10:04:44 CET 2019

U těch práv je to bohužel formulováno dost obecně. Takže optimista si řekne, že potřebují přístup k fotkám a fotoaparátu, protože jinak by nešlo posílat obrázky přes aplikaci. Pesimista si řekne, co když bude aplikace přistupovat k těmto zdrojům i bez vědomí uživatele...
Realita je nejspíš někde mezi a záleží na mentalitě každého uživatele. Mně se například příčí snaha o (z mého pohledu zbytečné) propojení různých typů účtů (PC a mobil).
Před časem byl v rádiu pořad s nějakým odborníkem na IT bezpečnost. Varoval právě před důsledky propojování více informačních zdrojů dohromady. Většina lidí vůbec nemá představu, co všechno se z toho dá vytěžit.
Zdeněk

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jiri Foldyna
Sent: Monday, January 14, 2019 9:04 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: sw: icq / klient miranda nefukcni ?

Dne 14.01.2019 v 17:21 Radek Koutský napsal(a):
> Je potřeba se na to dívat optikou současnosti - z mého okolí, jak soukromého, tak pracovního, skoro všichni (možná všichni) mají WhatsApp - i moje mamka a táta (oba 65let) a nemají problém posílat fotky, audio nahrávky apod.

Dobrý večer,

podle mého názoru je především dobré si uvědomit, co instalací aplikace tohoto typu provozovateli služby povolujete. Je na každém uživateli, aby posoudil, nakolik benefity z použití této služby vyváží ztrátu soukromí.

Podle mých zkušeností drtivá většina běžných uživatelů není schopna ani zjistit, jaká oprávnění vlastně aplikace požaduje, natož ještě zvážit, nakolik mohou být v rozporu s jeho představami o tom, jaké zásahy do soukromí je ještě ochoten tolerovat.

Konkrétně WhatsApp má tyto práva: