DNS na Asus RT-AC58U

d.petr d.petr na post.cz
Pondělí Leden 14 12:20:53 CET 2019

Marek Sembol wrote on 13.1.2019 18:40:
> Co potrebuji: Mam WiFi router (subj) a ten mimo jine prideluje adresy
> (DHCP) a dela DNS pro tyto lokalni adresy (zbytek se dotaze "do sveta" -
> zadna veda). Ja bych mu potreboval pro par vybranych jmen "vnutit"
> adresu jinou (napr. aby mi sembol.duckdns.org
> <http://sembol.duckdns.org> prekladal na 192.168.11.1 misto 80.82.147.227)
>
> Na routeru bezi nejaky linux, jde se k nemu pripojit pomoci SSH. NECHCI
> flashovat jiny firmware. Nejsem si jist, zda jsou tyto informace
> dostatecne:) Jsem linuxem skoro nepolibeny. A nevim ani jak se fundovane
> zeptat napr. pana Googla. Poradi nekdo?

	Nevím, jakou přesně máte domácí síť. Je ve Vaší lokální síti nějaký
počítač, který by mohl sloužit jako server DNS? Pak by možná šlo
přenastavit ASUS na tento vnitřní server DNS místo serveru venkovního.
Jednoduché servery DNS využívají hosts (aspoň dnsmasq to tak dělá),
takže by mu přes hosts šlo vnutit konkrétní adresu, ASUS by ji normálně
získal a šířil dál.

P.