Topne kabely

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Neděle Leden 13 12:25:59 CET 2019

Obmotal bych to tenkým izolovaným železným vázacím drátem. Mají za pár
desítek Kč v železářství. Aby to nebylo tolik závitů, několikrát bych ho
přeložil.

Měl jsem takhle udělané topení do akvárka. Prostě klubko potopené ve vodě a
připojené na 24. Změřil jsem odpor celého klubka, spočítal kolik %
potřebuju, ...

PH

-----Původní zpráva-----
From: Josef Zeman
Pozdě bycha honiti .... No ale jak jsem psal. Je to běžné koleno, takže
když koupím ještě jedno stejné, v teple na stole na něj vyrobím topné
tělísko na míru z odporového drátu (s oblibou požívám náhradní topné
spirály do teplometu nebo přímotopu) - takový "cihlák" odpor
prapodivného tvaru, třeba jako dvě k sobě sesazovavcí poloviny, které
pak na místě jen nasadím a třeba šroubkem nebo ovinutím alobalkou
upevním, tak mám ušetřené dlouhé "potápění" do achterpiku. Udělat by se
dalo rovnou vcelku s přívodem, takže ani zápas s konektorem hlavou dolů
a jednou rukou opřenou o dno by nehrozil. Udělat to vyloženě provizorně
narychlo lze samozřejmě taky. Ale klasické pravidlo provizorek říká, že
právě ty vydrží nejdéle.

Zeman