tlaciaren na termopapier

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Leden 12 21:46:37 CET 2019

> Neviete poradit kde to kupit?

Fujitsu, SII (Seiko)... Dovolia Ti tie kontajnery uskladnit v robote, alebo
si to das zlozit na predzahradke?

Ale nieco sa da najst aj v drogerii napr.
https://www.mouser.sk/Electromechanical/Printers/Images/_/N-b11jw len sa v
tom musis prehrabat, napr.
https://www.mouser.sk/ProductDetail/Fujitsu/FTP-63GMCL153?qs=sGAEpiMZZMuBqtBq7f3lEzQDb7H3ptUPiAZYYKLZ33Ky7TKGTubd4w%3d%3d
.

Neviem, aku mas predstavu o sirke, snad najbeznejsie su 3-palcove, to sa
pise aj ako 76mm aj ako 80mm... :-)

> Ako sa to ovlada? Predpokladam, ze tam
> bude niekolko sto vyhrievacich elementov a maly motor na posun
> papiera...

Naposledy som s tymto robil asi pred 20 rokmi (az ma striaslo ked som to
napisal), vtedy najvacsi problem (po tom zohnat samotnu tlaciaren, lebo to
s tym mouserom vtedy este nebolo take brm brm) bolo zohnat kabel (tusim
sme to na prototyp nadrotovali rucne a chvalabohu k realizacii nedoslo) a
druhy najvacsi zohnat nejaky aspon aky-taky popis elektrickeho rozhrania
(vsade ponukali len mechanicke vykresy). Malo to v sebe shiftregistre do
ktorych sa nasukali data pre jeden riadok, nejaky "odpalovaci" drot ktorym
sa ten riadok "vypalil", no a potom vyvody priamo z krokoveho motora
posuvu. Ak je to model s gilotinou, no tak este vyvody rovno zo solenoidu
tej gilotiny; motor aj gilotina brali pulzne nieco okolo ampera ci dvoch
na 12V. Toto bolo pomerne lahke, ak clovek nechcel, aby to tlacilo rychlo.
Ale studovali sme aj iny, no a ten mal normalny jednosmerny motor ktory si
rozbehol a bola na nom optozavora, a tam bolo treba jednoducho stihnut
nasypat tie data a odpalit ich v ramci kratkeho casu, lebo papier bol
posuvany kontinualne.

wek