neco jako inteligentni chata

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Leden 12 14:34:57 CET 2019

A jak se rozliší 40 krabiček připojených takto paralelně? DHT, natož
optotriak bude těžko komunikovat s pomocí unikátní adresy.

Dal bych tam 485 s čínskými šváby, myslím že někde na Ali bylo 50 ks za 10
USD. Pokud je síť rozvětvená, tak se akorát musí v rámci topologie
rozhodnout, které nejvzdálenější konce budou zakončeny odporem a na
zbývající dát/nedat RC články podle délky větví. Pokud je to čistá hvězda s
podobnými délkami, tak vnější konce zakončit kombinací R+RC, kde R bude tak
aby všechny paralelně daly 50-100R, v RC je 100R a C tak aby všechny
dohromady daly se 100R časovou konstantu vhodnou pro zvolenou rychlost.

Doporučuji 1 pár na 485 a zbývající paralelně na napájení (podle velikosti
sítě 12 nebo 24).

Při srovnání s běžnými variantami 1wire je to tak, že při stejné rychosti i
topologii je 485 spolehlivější. Obzvlášť pokud ty optotriaky budou dělat
fázové řízení.

Nebo, když už sběrnice s OC, tak se inspirovat u DALI, včetně velikosti
úrovní. Funguje i když vede silovým kabelem po N+volný_drát od světla, které
to fázově řídí:-)

Otázka je, jestli Číňan nedělá ARM+Eth+PoE za pár kaček, to bych viděl jako
top variantu. Obzvlášť pro topologie blízké čisté hvězdě, nebo kombinaci
několika hvězd.

Poznámka: Vlhkoměry jsou celkem háklivé na chemii. Někdy i po jednom vytření
podlahy "zlým" čistící prostředkem můžou začít trvale ukazovat nesmysly
(objeví se něco jako hystereze). Imunní k tomu není ani luxusní SI7021.

PH