Re[2]: OT: Zjištění tepelných ztrát domu.

Vladimír newlad na centrum.cz
Pátek Leden 11 11:43:31 CET 2019

Dobrý den,
jestli to umí tyhle firmy takto spočítat nevím, domnívám se, že ne. Ale
spočítat tepelné ztráty by měl umět každý slušný topenář, když bude
dělat topení.
1. Správný výpočet s použitím koeficientu prostupu tepla, tedy
jednotlivé stěny, strop, podlaha, okna, dveře, jejich materiál, rozměry,
sílu, typ, u oken a dveří délka spáry atd, atd. Dále se přihlíží na
lokalitu, orientaci, na teplotu sousedních prostor, přidají se procenta
na zátop a vítr :-). No a z toho všeho se provede výpočet tepelných
ztrát jednotlivých prostor, potažmo celého objektu.
2. Praxe je bohužel jiná, moc se s tím nepářou, nebo to neumí, a tak
počítají tepelné ztráty pomocí koeficientu (ložnice 40, obývák 45 - 50,
koupelna 50 - 55)
Vezmou objem dané místnosti v metrech krychlových a podle určení
vynásobí, tedy například ložnice 18°C, 4×3 metry vysoká 3 metry:
36m³ se vynásobí koeficientem 40 = potřebný výkon topení 1440W. K tomu
přidá procenta podle zkušenosti a orientace (sever, jih) a koupí
radiátor, raději ještě trošku větší, doladí se ventilem.

Takže pokud se chcete zabavit, můžete počítat, tabulky a postupy jsou
snadno dohledatelné. Jen to sebere dost času.

VN