PWM jako audio

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pátek Leden 4 13:03:44 CET 2019

Máte pravdu, s tím Hawkingovým syntezátorem jsem to hodně přehnal. Jen
jsem chtěl upozornit, že to není žádné HiFi. Telefon sice používá 8 bit
na vzorek, ale s nelineární kvantizací, přizpůsobenou charakteristice
lidského sluchu, což při linearizaci dává asi tak těch 13 bitů na
vzorek. Při použití PWM se předpokládá lineární kvantizace a to je při
těch 8. bitech na vzorek kvalitou asi tak ten kazeťák.
Já jsem si s tím kdysi hrál - kamarád chtěl pár krátkých textových
hlášek na stisk tlačítka. Ukázalo se, že nejjednodušší bude zkomprimovat
to GSM kompresí a nechat přímo ve flash procesoru. Dekomprese vyžaduje
tak 2 MIPS výkon, to je pro dnešní ARM v pohodě. GSM komprese je sice
dost hnusná na poslech, ale řeč je srozumitelná a dokonce lze poznat i
kdo mluví. Jenže při poslechu nahlas to poněkud připomínalo ten
Hawkingův syntezátor. Proto ta hláška, která vám zřejmě připadala jako
irelevantní.

Mrazík