Vianocna hw-listovica

balu balu na k-net.fr
Středa Leden 2 19:44:53 CET 2019

Tomas,
na listovicu sa chodi, o listovici sa nepise. Pripominam konvencie:

> To je uplne zla otazka.
> Navsteva hw-listovice je povinnost, z ktorej sa da ospravedlnit len v
> pripade nahleho narodenia prvorodeneho potomka, alebo uradnym potvrdenim o
> hospitalizacii z dovodu prudko nakazlivej exotickej nemoci.
> Banalne dovody, ako strata zamestnania, hlasu alebo koncatin, su
> neakceptovatelne.
> wek

Ucast bola hojna, rovnako ako sortiment vyrobkov, zariadeni a meracej
techniky. Tento rok sme mali k dispozicii opticky spektrometer s
kalibrovanou meracou komorou (ta krabica od Rigolu), ktorym sa merali
spektra roznych zdrojov svetla. Franta moze vysvetlit viacej.

K zakladnej vybave tiez patria multimetre od nejakych suntovych Flukov
az po metrologicky standard DT830, ktorym sme minuly rok kalibrovali
etalon napatia. Tiez v tej istej krcme, ale pri inom stole.

Z mojho vyrobku sa pocas prepravy odtrhol krystal (SMD), takze sme mu
museli vyrobit nove nozicky a Jarovou akumulatorovou mikropajkou
pripojili naspat do oscilatora. Ten kmital a osciloskopom zmerana
frekvencia sedela uplne presne. Este sme museli upravit hodnotu jedneho
rezistora, aby obvod fungoval lepsie. Dozimetre, logicke analyzatory,
umela siet a ine standardne vybavenie ani nestoji za spomenutie...

Par fotiek tu
http://cern.ch/dvaluch/temp/listovica2018

Mrzi ma, ze neprisli nasi dvaja kolegovia z Prahy. Jeden mal rodinne
zalezitosti, ale tomu druhemu som vravel aby nedal na kvetnate sluby
legendy tejto konferencie, ze ho z Prahy do Bratislavy odvezie a isiel
radsej vlakom. Ale je to marný, je to marný, je to marný...

b.