Nova spajkovacka (T12)

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Středa Leden 2 16:53:04 CET 2019

Tak teda nevím,
mám jak ERS50, tak nějakou čínskou kopii Hakko tak Ersu Icon2. A s jakoukoliv pájkou jsem se dostal k tomu, že jsem používal naráz 2, protože jedna prostě nestačila na větší věci, nebo na věci, co měli moc vývodů, které bylo potřeba nahřát naráz. Trafopájku maximálně v autě pro pájení drátů. A že by ERS50 byla lepší než Ersa tak to doopravdy ne. Možná ale bude rozdíl mezi Ersou Icon2 a Pico, i když z venku vypadají podobně.
Co se týče regulace - tahle Ersa má v nastavení 3 stupně - jestli jsem to pochopil, tak první je s minimálním překmitem teploty a poslední s maximálním výkonem a rychlostí náběhu teploty. Takže se dá vybrat jak pro jemnou práci, tak pro větší věci. Zásadní pro mě ale je, že se to dá používat skoro jako trafopájka - zapnu síťový vypínač, a než si nanesu tavidlo, tak je nažhaveno. Sice je to drahá hračka, ale pořídil jsem si ji pro sebe, pro radost.

Tomáš OK2MTM

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of OK1UGA
Sent: Wednesday, January 02, 2019 3:25 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Nova spajkovacka (T12)

Jojo, ale přesto je ta ERS50 nejlepší ze všech které tu mám :-). První jsem koupil někdy těsně po revoluci a mám ji dodnes. Pájel jsem s ní všechno včetně GASFETů a nikdy jsem nic nezničil - tedy vinou páječky :-). A nikdy jsem necítil potřebu připojovat tu uzemňovací svorku.

Nicméně to Vaše řešení by mě zajímalo - zejména kdyby se Vám povedlo to ovládání. Ty vychytávky při procesorovém ovládání novějších páječek vůbec nejsou k zahození.

Ty nové páječky jsou fajn. Pokud někdo nemá potřebu pájet něco většího tak nemají chybu. Ale mít na stole několik páječek - každou na něco jiného - to není nic pro mě. Ta ERS50 zvládne vše, ačkoliv ne s takovým komfortem ovládání.

     Martin.