Nova spajkovacka (T12)

Středa Leden 2 14:44:00 CET 2019

Pokud jde o ESD, ERS50 má problém v tom, že je tam mustkovy usměrňovač.
Hrot je v každé půlvlně spojený s jiným koncem trafa a ještě je tam
tyristor, který spíná až kus po začátku periody. Takže na hrotu máte 24V
a nic moc s tím nenaděláte. Jo, máte tam uzemňovací svorku, ale zase
uzeměným hrotem se obvykle nemůžete hrabat v zapnutém zařízení. Musíte
na to neustále pamatovat. Řešení je jak to mám já, hrot napájet
střídavým napětím z trafa. Ten jeden konec trvale spojený s hrotem a tam
už se kapacitní proudy dají vykompenzovat. Mám tady ještě starou MP01 s
ručkou ERS50. Tam je ještě trafo dělané poctivě, má stínění mezi
primárem a sekundárem.

Anděl