Pajka PbSn

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Sobota Únor 23 22:10:54 CET 2019

Oprašuji po nějaké době toto téma. Podlehl jsem všeobecné nakupovací
mánii a zkusil jsem koupit cín z Číny.

Na zkoušku jsem koupil jen toto malé balení:
https://www.ebay.com/itm/60-40-Tin-Lead-Rosin-Core-Solder-Wire-Soldering-SN-60-PB-40-Flux-Welding-Reel/312343201844?epid=26026534873&hash=item48b91b0834:g:zugAAOSwZNtb~3uR:rk:12:pf:0

Včera mi to přišlo a tak jsem to hned vyzkoušel. A zjistil jsem, že je
to prakticky nepoužitelné. Při teplotě kterou normálně pájím se to
teprve začíná tavit. I když jsem zvýšil teplotu někam ke 400°C pájí se s
tím špatně, skoro to neteče. Neudělá to pěkný lesklý povrch ale je to
takové šedivé, matné. Chová se to tak jak jsem si vždy představoval že
se chová bezolovo (skutečné bezolovo jsem v ruce ještě neměl).

Píšu to jako varování aby za toto zbytečně někdo neutrácel větší peníze.

     Martin.