Re: [MECH] měděná kapilára

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Čtvrtek Únor 14 08:53:43 CET 2019

Víš jak souloží ježci?
- opatrně.

Jako vláčkaž na tento způsob žezání používám JLC žiletkovou pilku a opatrně uříznout stranou s jemnějšíma zubama. Druhá možnost je proxonka s diamantovým kotoučem, ale to než rozložím, tak to tou žilpilkou mám.

Kdo nezná žiletkovou pilku, tak třeba tady jeden člen:
http://pojezdy.eu/eshop/rezaci-nastroje/27-rukojet-ziletkove-pilky.html

Jindra

---------- Původní e-mail ----------

Od: Lubor Otta <butan na centrum.cz>

Komu: hw-list na list.hw.cz

Datum: 14. 2. 2019 6:55:58

Předmět: [MECH] měděná kapilára

Zdravím konféru.

Zachránil jsem z rozbitého teploměru z kotle měděnou kapilárku, že se
třeba hodí k nějakému měření tlaku a pod. Jak se taková kapilára správně
řeže, aby se neucpala?

Já jsem jí uštípnul, kleštěmi, tím se ale ucpe. Konec jsem pak
odbrousil, zhruba 1mm, ale měď se maže, a je stále ucpaná. Testuji jí na
profuk kompresorem do vody, zda se budou dělat bublinky.

Napadlo mně konec elektrolýzou odleptat, ale to je pracné, jak se to
dělá v průmyslu?

Lubor