Dispute na Ali.

Martin Hanek martin na hanek.net
Středa Únor 13 19:10:03 CET 2019


Četl jsem, ale to se na moje 2 displeje moc nehodí. Jeden jak na potvoru 
nejde, druhý v pohodě.

Martin Hanek

Dne 13. 2. 2019 v 19:00 Tomáš Koželuh napsal(a):
> Na téma obchodování s Čínou zrovna vyšel na Lupě článek:
> https://www.lupa.cz/clanky/jiri-opletal-jan-hradil-pri-dovozu-hardwaru-a-smartphonu-z-ciny-je-treba-cist-mezi-radky/
>
>
>> -----Original Message-----
>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jaroslav Lukesh
>> Sent: Wednesday, February 13, 2019 6:32 PM
>> To: HW-news
>> Subject: Re: Dispute na Ali.
>>
>> To políčko nestačí na popis co tomu je. V Inkscape (to je něco jako Corel z
>> okna vypadl) mu udělám text i s obrázkama, takový dlouhý dokument, kde má
>> všechno polopaticky. Není to ale primárně určeno pro něj, ale pro soudní
>> dvůr Ali, s tím ohledem to píšu (tj ví kulový, ale řeší to).
>>
>> Ten elaborát prodejce vždycky vzdá, oni neumí moc anglicky a používají
>> in-type/view překladač. Psát proto musíte jednoduchou angličtinou, krátkými
>> větami, aby to ten překladač nepřeložil významově naopak.
>>
>> Tady ti schybí slovíčko SNAD
>>> Je to prostě taková hra. Oni ti Číňani *** nechtějí prvoplánově podvádět
>> Ale jo, chtějí podvádět. Celá čínská obchodní filozofie je na tomto založená
>> už věky. To až západ z některých vychoval poctivé obchodníky, ale jenom když
>> jim koukáte pod prsty, otočíte se...
>>
>> Píšou záruka 1 rok, ale když jim dáte hodnocení, už je to jak hrách na
>> stěnu.
>>
>> Někteří ale pochopili a snaží se nepodvádět a vyjít velmi vstříc s nabídkou,
>> kterou ani nečekáte. Takových je ale tak 1%, možná ještě méně.
>>
>> Já počítám s 10% ztrátou v nákupních cenách, ale jen proto, že si nenechám
>> nic líbit. Větší prodejci to neřeší a rychle to přijmou, malý je schopný to
>> táhnout až k "soudu". Tam, pokud je to <10$, automaticky vrací prachy. Jak
>> ale dáte upřímně najevo, že něco z toho se možná hodí, máte smůlu. Ne, je to
>> šmejd na vyhození.
>>
>> DObré je před objednávkou, nebo v jejím popisu uvést, aby si dal pozor a
>> opravdu poslal ten správný parametr, jinak ať objednávku zruší. A mít od něj
>> potvrzené, že onen parametr je skutečný.
>>
>> ----- Původní zpráva -----
>> Od: "Petr Zahradník" <clexpert na clexpert.cz>
>>
>>> Je to prostě taková hra. Oni ti Číňani nechtějí prvoplánově podvádět, ale
>>> nechtějí ani nic moc řešit. Já nikdy nevybírám ty nejlevnější prodejce,
>>> pokud to není nějaká ptákovina na hraní. S některými obchoduji dost dlouho
>>> a ve větším objemu, takže dokáží a chtějí řešit případné problémy. Někteří
>>> jsou ale úplně marní, nic nechápou, nic neřeší. Přistupuju k tomu tak, že
>>> počítám se ztrátami, přesto si ne vždycky nechám všechno líbit.
>>>
>>> Pokud nemůžeš nakupovat, pak je to proto, že tě dotyčný zablokoval. Už od
>>> něj nic nekoupíš. I mně to pár naštvaných prodejců udělalo. Když ode mě
>>> dostalo třeba 20 špatných hodnocení. Rozhodně nevypínej spor. Od něj už
>>> stejně nic nekoupíš, tak se nenech napálit.
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list