kolize domény .local s mDNS

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Úterý Únor 12 21:44:52 CET 2019

On Tue, Feb 12, 2019 at 09:32:15PM +0100, Petr Zapadlo wrote:
> Ještě doplňuji, že na Raspbianu obsluhuje mDNS avahi-daemon.
>
> Jeho běh či neběh nemá vliv na chování ESP při dotazu na .local
>
> Budu si muset o tom něco přečíst, ale ve finále to znamená, že doménu .local
> budu muset opustit, protože takových kolizí se vyskytne v budoucnu jistě
> výrazně více.

No ano. Když se zeptáte na <jméno>.local, tak se provádí rezoluce pomocí
multicastového DNS v rámci lokální sítě. To je abyste nemusel doma
konfigurovat DNS server. Na Linuxu to řeší avahi-daemon (multicastovou
komunikaci). Myslím, že s tím snad začal Apple, nevím, ale Wokna to
bohužel asi nepodporují.
Prostě když resolver narazí na jméno s .local TLD, tak to nemá
resolvovat pomocí DNS, ale pomocí mDNS.
Ale zas tak moc jsem se v tom nevrtal - prostě mezi linuxama mi to
šlape. Stačí se konektit pomocí hostname.local.
--
Zito