Zkusenosti s pajeckou

Radek Koutský radek.koutsky na gmail.com
Pondělí Únor 11 14:41:56 CET 2019

Jelikož často pájím něco v terénu, tak jsem dnes po asi půl ročním váhání objednal TS100 + hrot TS-D25.

Jsem na to zvědav, jak to bude pájet. Co jsem koukal, tak kritika je docela dobrá, výkonově to utáhne (snad) vše co potřebuji, tedy občas nějaký upadlý drát, SMD bižuterii, nějaké větší stábly a FETy. Tahám s sebou trafopájku na okapy a nebaví mě to…tak uvidím.

RK

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Monday, February 11, 2019 9:44 AM
To: HW-news
Subject: Re: Zkusenosti s pajeckou

Ač zkušenosti nemám, mám k tomu pár připomínek.

Už jen to "bezbedýnkové provedení" s dvojitou izolací je špatně. Běžně na hrotu takových páječek svítí fázovka. A to nikoliv proto, že by bylo na hrotu přímo fázové napětí, ale kapacitně tam bývá polovina síťového napájení.

V případě požkození ( rozlomení ) topítka může dojít ke spojení na hrot natvrdo ... bezpečnost?  Tyhle věci by měly být s třívodičovým připojením bez diskuze.

Další otázka je regulace, pochybuji, že to má čidýlko teploty  a nějakou zpětnou vazbu na regulaci výkonu topítka.

Tady bezesporu platí pravidlo, že nemám na to, abych kupoval levné věci.

Kupte si TS100....  ano je dražžší , ale ve všech ohledech mnohem lepší.

Bez virů.  <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> www.avast.com