RE: OT (částečně) - výběr televize

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pondělí Únor 11 13:19:21 CET 2019

Co se tyce UHD vs FHD… Nedávno jsem porizoval rodicum nejakou LG 4k jako náhradu za „zarovku“  (byla to snad nejlevnější TV a Okey elektro s uhloprickou 40“+… byla v akci za cca 10 000kc). A i když ma prakticky nevyuzitelne 4k rozliseni tak to ma něco do sebe… Pokud se tam pustí z DVB-T2 obsah v „SD“ (Nova, Prima) tak ten obraz vypadá subjektivne lepe nez na TV, která ma FHD panel (muj cca 5 lety Samsung ještě bez T2). Pokud se na tu 4k pustí FHD vysílání (CT), obraz je opet dost lepsi nez na FHD panelu (v defaultnim nastaveni parametru obrazu – ostrost atd). Obraz je v obou případech ostřejší, detailnejsi a je tam i méně vidět vliv komprese atd. Takže pokud bych mel měnit Samsung sel bych do 4k ze zminenych důvodů.

Od: Krucinsky, Ladislav
Odesláno:sobota 9. února 2019 21:49
Komu: HW
Předmět: OT (částečně) - výběr televize

Dobrého sobotního podvečera přeji.
Jsme postaveni před problém zakoupit novou televizi do obývacího pokoje. Mám naprosto minimalistické požadavky na její vybavení – v podstatě potřebuji pouze aby zvládla novou digitální normu DVB-T2 a aby byla připojitelná k internetu a umožňovala procházet webové stránky včetně YouTube a podobně. K tomu bych ale rád aby se na ni dala připojit běžná Bluetooth klávesnice a myš. Nebo i třeba nějaká méně běžná forma ale nemusí to být nic „magického“.
Jsem trochu paf ze spousty vlastností, které nové televize nabízejí. Je mi jasno, že mnoho z nich jsou „polished farts“ ale rád bych rozlišil podstatné od toho méně důležitého.
Co považujete z hlediska následujících 5-10 let za důležité?

Děkuji za názory.