SnBi pajka?

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Sobota Únor 9 22:49:01 CET 2019

Pozor na jednu drobnost při použití Pb free pájek s obsahem Vizmutu (Bi).

Dálný východ, zejména Japonsko používá Pbfree pájky s obsahem vizmutu. Při opravách, kdy použijeme olovnatou pájku může velmi lehko dojít ke vzniku slitiny která má velmi nízký bod tání vzhledem k běžným pájkám.

Typicky lehce nad 100 stupňu. Zapájíme-li takto např. výkonový tranzistor je na další problémy zaděláno.

pg