Re: chybny cas na DCF hodinach

peter.tesar na centrum.sk peter.tesar na centrum.sk
Čtvrtek Únor 7 20:05:42 CET 2019

Diky, tak az take jednoduche to nebude.
Peter Tesar.

> Od: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
> Komu: hw-list na list.hw.cz
> Dátum: 07.02.2019 19:23
> Predmet: Re: chybny cas na DCF hodinach

    jakýkoliv MOSFET ovládaný úrovní TTL a
      nemusíte řešit proud. Jinak U4224, který používám v přijímačích,
      dává na výstupu max. 1uA.

    Anděl

    Dne 07.02.2019 v 18:22
      peter.tesar na centrum.sk napsal(a):

      Zdravim,
      nadviazal by som na to
        "Nejlepší je dát si k přijímači ledku". Uz davnejsie uvazujem o
        stavbe niecoho, co by blikalo alebo pipalo a detekovalo, ci
        aktulne je signal alebo nie je. Volakedy som mal taky DCF
        prijimac v ISA slote v pocitaci a ten pekne pipal aj blikal ked
        mal signal.
      Ako by sa pripojila
        LEDka k tomuto modulu DCF1? Normalne na jej vystup (TCO)?
        Predpokaldam ze sa tam objavuje signal na urovni Vcc, teda 3V.
        Cize asi cez nejaky odpor, len neviem, aky prud moze dodat tento
        vystup? Mozem ratat s 10mA LEDkou? Alebo len 1 mA? Predsa len
        ten modul asi nie je uplne bezne dostupny, aby som ho hned
        nespalil.
      Dakujem.
      Peter
        > Od: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
        > Komu: hw-list na list.hw.cz
        > Dátum: 07.02.2019 16:36
        > Predmet: Re: chybny cas na DCF hodinach

      Jo, vysílá se každou minutu. Nejlepší je dát si k přijímači ledku,
      musí
      blikat po vteřině.
      Možné problémy - zarušený signál, z přijímače leze něco náhodného.
      Pak
      každý přijímač ty pulzy trochu prodlouží nebo zkrátí, posouvá to
      rozhodovací úroveň. Pokud máte nastavené že impulz pod 150 ms je
      nula a
      nad 150 jednička, mělo by to chodit ale třeba ne optimálně. Pokud
      si
      zadáváte přísnější kritéria (třeba 140-160 ms berete jako
      neplatné),
      nemusí to chodit. Pokud na to kouknete oscilloskopem, budete
      vědět, co z
      toho leze. Já mám u svých přijímačů průměrování všech kratších a
      všech
      delších impulzů a podle toho upravuju rozhodovací úroveň.
      Anděl

      Dne 07.02.2019 v 15:25 Jiri LINHART napsal(a):
      > Nyní si začínám hrát s modulem DCF1 a arduinem. Zatím se mi
      nepodařilo
      > přijmout žádné data i po 20 minutách spuštěného poslouchání.
      Je tento
      > signál s přesným časem vysílán každou minutu a mám někde
      chybu, nebo
      > jsem byl netrpělivý a poslouchal v nepravou dobu.
      >
      > Děkuji JL

      zrovnalo.
      nastavit. Bud prijmu

      nedovolia zlu