Prepinac siti - elektricky ovladany

Pavel Urbancik hw na itherm.cz
Pondělí Únor 4 21:22:12 CET 2019

Nedavno se to resilo na mypower foru.

http://forum.mypower.cz/viewtopic.php?f=117&t=311&hilit=prepinac+siti&start=460

Pavel

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of hwnews konference
Sent: Montag, 4. Februar 2019 10:45
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Prepinac siti - elektricky ovladany

Zdravim,

potreboval bych na lodi realizovat prepinani zdroje 1f 230V - jedna pripojka je brehova a druha je elektrocentrala. Dal to pokracuje jen na nabijec Pb baterii 12V/20A a jednu zasuvku ciste pro strycka prihody.

Myslel jsem, ze vezmu rele s 230V civkou s 2x prepinacimi kontakty a civku pripojim na vystup z elektrocentraly takze v okamziku kdy nahodim centralu rele sepne a stredove kontakty se prepoji na elektrocentralu a odpoji se brehova pripojka.

Trosku, ale resim zda je to uplne koser...vim, ze se delaji "prepinace siti" kde jsou kontakty mechanickyu blokovane, aby v zadnem pripade nemohlo dojit ke spojeni dvou ruznych siti (treba slepenim kontaktu apod.), ale z bezne koupitelne produkce nachazim jen rucne prepinane coz se mi moc nehodi do kramu. Rozvadec 230V bude vzadu v lodi a neplanuji tam zadny panel kde by tenhle prepinac mohl byt a davat jej dopredu by znamenalo tahat po lodi 230V.

To se by se nejak slepily kontakty relatka se mi zase az tak nezda mozne (tedy tak, ze by se spojily krajni poly, ale nevim zda treba nehrozi vytazeni oblouku - teoreticky tam muze byt napeti mezi 2x230x1.414V tedy pres 600V. Asi by to slo resit jeste pouzitim dalsich dvou rele, ktere by prerusovaly ty privodni vetve.

Nicmene pokud by se delal nejaky elektricky ovladany prepinac primo na to tak bych byl radeji.

RV