Prepinac siti - elektricky ovladany

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Únor 4 19:45:03 CET 2019

Přesně tak, zbytečné starosti.
 Na sitech máme přepínač DA - síť a je tam buď mechanický otočný přepínač ,
který má normální mechanické kontakty a vačka zajišťuje posloupnost
rozepnutí a sepnutí.
Nebo stykač, který po připojení DA  odepne přívod 230 a připojí DA. Koukal
jsem se na konstrukci toho stykače  - provedení je takové, že mezi krajními
kontakty , které jsou vzdálené cca 1,5cm lítají kontakty vnitřní ovládané
elektromagnetem.
Mezi rozepnutými kontakty je tedy vždy cca 1cm mezera a je mechanicky
vyloučeno, aby se  část kontaktů dotýkala horních a část dolních
"statických" kontaktů.
Vůbec bych se nebál rovnou takové jednoduché řešení použít.  V
jednoduchosti je krása, čím méně kurvítek tam bude , tím méně problémů do
budoucna.

po 4. 2. 2019 v 16:32 odesílatel Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>