RE: Dálkové ovládání vstupních dveří

Zdenek zdej na atlas.cz
Pondělí Únor 4 18:27:40 CET 2019

Ještě bych navrhoval zvážit lokální spolehlivost dodávky el energie a podle toho případně řešit záložní napájení...
Z.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Standa Palas
Sent: Monday, February 4, 2019 6:02 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Dálkové ovládání vstupních dveří

Dobrý den

Díky všem za odpovědi. Dost mi to pomohlo ujasnit si další postup.

1. Jakýkoli systém na bázi RFID karet, klíčenek atd.. je pro tuto
aplikaci nevhodný. To tam rovnou může předávat klíče.
2. Líbil by se mi systém který by fungoval na základě prozvánění
mobilem. Bohužel pokud má někdo v mobilu zakázané posílání tel. čísla,
tak to nebude fungovat. Asi to není moc časté ale chci se vyvarovat
případných problémů.
3. Řešení od Jablotronu by mohlo fungovat dobře , to asi je možnost ale
nejspíš by to musel instalovat někdo s jejich certifikátem. Na webu mají
napsáno, že dodávají jenom smluvním firmám. Mám obavu, že dokud si u
nich nezaplatím školení a technickou podporu, tak se se mnou moc bavit
nebudou. Komunikátor David znám dobře, mockrát už jsem ho použil ale pro
tuhle aplikaci je poměrně hloupý a docela krkolomně konfigurovatelný pro
člověka který se tím neživí.
4. Řešení od jiných výrobců se nebráním ale tady trochu tápu v mlze.
Většina to dodává s nějakou vlastní aplikací o které toho moc nevím a
každý z nás se už určitě setkal se zajímavým výrobkem který byl naprosto
degradován úrovní software. Někdy si říkám, že programátoři se softwarem
který vytvářejí snad ani nikdy nepracují. Už jsem se párkrát spálil a
nerad bych znovu.
5 Potřebuji tam nasadit systém který bude nejlépe volně konfigurovatelný
a který si budu moci nastavit a přiměřeně upravit sám bez nutnosti
doprošování se u výrobce o zákaznickou úpravu software. Z příspěvků v
diskusi mi vyplynulo, že nejlepší pro tenhle případ bude asi venkovní
klávesnice kde si bude každý zákazník zadávat svůj přístupový kód. Ten
bude možné změnit vzdáleně přes webserver kde bude kalendář na cca měsíc
dopředu. jsem programátor a servisák PLC a napadlo mne, že tohle vlastně
splňuje Foxtrot od společnosti Teco. Pře časem jsem s tím něco dělal a
nebylo to špatné. Největší výhoda je, že se to dá skoro neomezeně
konfigurovat, umí to různé sběrnice a především vím, co od toho můžu
čekat. Nakonfigurovat webserver je hračka. Zítra to zkusím probrat s
jejich technickou podporou a uvidím, jestli je to správná cesta.

Ještě jednou všem děkuji.

S.P.