Plosnaky na 3D tiskarne?

Neděle Únor 3 18:06:04 CET 2019

Já mám toho Cirqoida (sice né doma, ale na fakultě a tam jsem asi víc než doma :-/).
Když jsem se s tím skamarádil, tak to už funguje hezky, akorát pochopitelně z
principu dělá kravál a lítá z toho jemný vodivý prach. Mám k tomu plnou výbavu, čili
frézuje, vrtá, pastuje a placíruje (ale osazování příliš nevyužívám, nakonec je
rychlejší pozázet to ručně pinzetou). Pro frézování to vyžaduje tišťák dát fakt do
roviny, jinak je výsledek nedobrý, obvykle lepím oboustrankou po celé ploše. Taky
jsem zkoušel různé frézy, ale s žádnou levnou gravírovací "poloplacatou" se mi
nedařil dobrý výsledek, měď byla jakoby okousaná. S původní dodávanou frézou to jde
hezky, jen se musí správně nastavit výška.

Výhoda oproti výrobě jinde je ta rychlost, ale zas nedělá to samo nepájivou masku a
potisk. Masku si umím udělat sám, jen není tak hezká a je to trochu víc práce
(nanesení masky + tisk fólie, osvit, vyvolání), na potisk kašlu, ten mi za to zatím
nestál. Víc než prototyp před zadáním víc kusů do výroby na tom proto nedělám.

CNC Wegstr koukám teď docela podražil - v prosinci s DPH 2407.90€, dnes 3012.90€,
což je už nastejno s tím Cirqoidem a ani jedno ne zrovna hobby. Dobastlení na 3D
tiskárnu se mi ale moc nezdá, 3D tiskárna podle mě z principu nemá takové potřeby na
tuhost nebo odpor kladený materiálem při pohybu jako frézka. Ale nejsem mechanik
abych "viděl", mám jen takový dojem.

D.O.