SD karta z Ali

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Neděle Únor 3 01:15:10 CET 2019

skuste ju otestovat programom h2testw SD card test.

pred par rokmi som tiez z ciny kupil "vyhodne" dve SD karty 32GB, pouzit
som ich chcel k RPi. na jednu som nahral image. fungovalo to, ale velmi
skoro zacali problemy s bootom. tak som na nu v citacke k PC skusil
nieco zapisat a potom citat. plno chyb. googlil som podla udajov na
karte a nasiel som stranku so zoznamom fake SD kariet. cislo z tej mojej
karty tam presne bolo. na tej stranke bol prave odkaz na testovaci SW,
co som uviedol. nim som zistil, ze 32GB karta (tak sa javila) je
skutocne len 8GB so zrkadlenymi strankami. image RPi bol do 8GB, tak to
pri mojom pouziti nebolo hned poznat. no a okrem podvodnej kapacity, pri
teste vykazovala chyby pri citani.

otestoval som teda druhy kus, ktory som dovtedy nepouzil. tiez sa javila
v systeme ako 32GB, ale realne bola 8GB so zrkadlenim. tak som si
pomyslel, ze ju vyuzijem aspon ako 8GB, cena by tomu zodpovedala. ale
pouceny som na nu skusil este jeden test, uz len do 8GB. pri tejto
druhej verifikacii sa par chyb objavilo. tak znova.. chyb bolo uz vela.

teda skryte problemy som objavil dva.. jednak falosnu kapacitu a druhak
prepisovatelnost v pocte nula: jeden zapis, jedna ok verifikacia; druhy
zapis (=prvy prepis), verifikacia s chybami.

vtedy som cinanovi napisal tuto skusenost, hlavne link na stranku s
cislami fake kariet a fotku tych jeho kariet. zabralo, poslal mi naspat
peniaze, karty nechcel :)

miro