Home assistant

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Neděle Prosinec 29 21:49:24 CET 2019

  Čekal jsem tuhle poznámku  -  Alexu má syn  v pokojíčku a i kdyby opravdu
náhodou  VELKÝ BRATR něco slyšel , asi by z toho nebyl moc chytrý a už
vůbec k ničemu by mu to nejspíš nebylo.
Já jsem k těm reproduktorům přišel levně v nějaké výprodejní akci, velmi
dobře fungují jako modrozubý reproduktor, to byl primární impulz.
Samozřejmě jsem to testoval, hrál jsem si s tím,  zajímalo mě jestli něco
neodchází ven. Dá se velmi dobře pomocí ETHEREALU analyzovat, co se na
lince děje.
Dokud se Alexa neaktivuje slovem "Alexa" , nic se neděje - tohle slovo se
ověřuje na úrovni HW, proto to  také to nefunguje úplně dobře, musí se to
říkat hodně srozumitelně.
Nechal jsem vedle toho mluvit rádio celý den, zkoušel jsem i sledovat
upload při běžném mluvení v místnosti.
Data tečou" až když se tedy Alexa aktivuje a komunikuje se servery.  I tak
je toho poměrně "málo" narozdíl například od IP rádia.
Samozřejmě při využití ovládání ( cloudová služba) VELKÝ BRATR může vědět,
že nám 4x do týdne synek hlasově spustil vysavač, nebo že se několikrát
dotazoval na hlavní města států atd....

Mě spíš zaráží, že jsou dnes lidi paranoidní vůči takvým hračkám, a přitom
u sebe stále mají mobilní telefon ( Android, Wokna, Nahnilé_Jablko ) ,
případně tablety, notebooky , PC a nijak jim nevadí, nebo si ani na chvíli
nepřipustí,
že nejakou dírou v SW je může někdo poslouchat,  fotit nebo i a natáčet. A
těch přístrojů mají doma celou sbírku....někteří  i v chytrém autě už z
výroby...

:-)