Railgun

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Prosinec 26 10:59:51 CET 2019

Pěkné. Když vidím ty světelné efekty, je celkem patrné, kam se ta
energie asi ztrácí. Síly, působící na vodiče bych opravdu nepodceňoval.
Tady působí jen krátce, ale byl jsem se kdysi podívat jak na Dříni
zapalují 100t elektrickou pec a to byla opravdu úžasná podívaná.
Přívodní vodiče - 10 měděných lan, tlustých jako lidská noha, uvnitř
dutých kvůli chlazení (vodou). Pracovní proud byl sice jen asi 30kA, ale
při zapalování zřejmě řádově vyšší. Ta několika metráková lana se pak
svíjela jako klubko hadů.

Mrazík