Linux Embeded Debug

Pátek Prosinec 20 17:39:57 CET 2019

Zdravim, ted uz mi nezbyva, nez se naucit v Linuxu programovat...

Mel bych jeden zacatecnicky dotaz - mam modul s ARM ATSAMA5, uloziste je
NAND FLASH jinak sit a to je cele zakladni vybaveni. Linux je tam
nainstalovany, funguje ale je to trosku dodano jako black-box.
Distribuce je ponekud stara - verze Linux 3.18.0+ armv7l
Chtel bych aplikaci ladit vzdalene z PC (Win nebo i Linux) pres
ethernet, rozchodil jsem stavajici projekt v Eclipse pod win, prelozim,
funguje na modulu, vse OK. Toolchain gcc-linaro-4.9.4-2017

Ale chtel jsem zprovoznit i debug, na to je zda se potreba na strane
modulu gdbserver ktery tam ovsem neni. Je nejaky postup, jak k prislusne
distribuci tento modul doinstalovat? Da se nekde stahnout, nebo se musi
zkompilovat cela distribuce - a jestli, bude to nejak kompatibilni, kdyz
ke kompilaci na stavajicim modulu nedostanu zadne informace?

Muze nekdo nasmerovat, jak na to?

A jeste by me zajimalo, jestli jde nejak analyzovat rozdeleni NAND FLASH
a hlavne z ni udelat zalohu, pripadne vytahat u-boot, kernel a image
distribuce? Vzhledem k moznym vadnym sektorum asi neni dobre reseni
delat binarni obraz cele FLASH predpokladam.

Na modulu je gdb, verze vypise toto:

gdb -version
GNU gdb (GDB) 7.6.2
Copyright (C) 2013 Free Software Foundation, Inc.
License GPLv3+: GNU GPL version 3 or later
<http://gnu.org/licenses/gpl.html>
This is free software: you are free to change and redistribute it.
There is NO WARRANTY, to the extent permitted by law.  Type "show copying"
and "show warranty" for details.
This GDB was configured as "arm-myrmica-linux-gnueabi".
For bug reporting instructions, please see:
<http://www.gnu.org/software/gdb/bugs/>.