Re: mereni frekvence s stm32

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Pondělí Prosinec 16 15:11:04 CET 2019

Zdravim,

ano, díky, nakonec jsem přerušení od přetečení vypnul a udělal to jak píšete, počet přetečení - jedno nebo dvě - dopočítávám při zpracování těch uložených hran. Přišlo mi to snazší kvůli synchronizaci na záčátku a konci měření..

Stejně by mě pořád zajímalo proč se to nestíhalo s těmi původními CubeMx funkcemi, 250us mezi hranami mi přijde jako dost, kdyby overflow přerušení přišlo blízko hraně, tak se přece nejdřív provede jedno a pak druhé...?

No každopádně jsem to byl vyzkoušet jak v těch Průhonicích tak v jižních čechách, kde je mnohem klidnější pole a vyšlo to úplně stejně - výpočet ze všech hran nebo jen ze dvou..
pokud se chce někdo podívat, tak jsem to doplnil na stránku:
 https://maglab.fel.cvut.cz/workshop/proton-magnetometer/

Našel jsem nahodou MATLAB implementaci fitovani tlumene sinusovky, tak to možná také vyzkouším, MATLAB má umět nějaký export do STM32  https://www.mathworks.com/matlabcentral/fileexchange/50756-fit-a-damped-sine-wave

v.p.

> Od: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 06.12.2019 08:25
> Předmět: Re: mereni frekvence s stm32

[preposielam]

 Ahojte,

 len taku kratku vseobecnu poznamku. Pri merani frekvencie dvoma
 zachytnymi registrami citaca je mozne detekovat pretecenie aj
 rozdielom casov tych dvoch zachytenych hran. Ak je druha hodnota
 mensia nez prva, mate pretecenie. Dalsia moznost je pouzit nastavenie
 flagu pretecenia casovaca bez vyvolania resp. povolenej IRQ rutiny.
 Problem moze nastat pokial Vam casovac pocas merania pretecie dvakrat,
 vtedy potrebujete tu IRQ rutinu od pretecenia casovaca na pocitanie
 intervalu. Tato by mala mat nastavenu nizsiu prioritu prerusenia ako
 tie zachytne registre. A cele vyhodnotenie zmeranych dat si urobite po
 nasamplovani vsetkych vzoriek.

 A.

 p.s.: Na taketo cvicenie je uplne najlepsia stary pic16c54... Ten nema
 ani prerusenie ani pretecenie casovaca... A s algoritmom fungujete
 bezchybne aj na STM32.