Vymena CPU na PC

Neděle Prosinec 8 17:10:53 CET 2019

Z pohledu uživatele: koupil licenci na eshopu (aukro), zaplatil,
dostal licenční kód, windows se s ním nainstalovaly a aktivovaly.
Licenční nálepka už dnes ani není potřeba, kód je uložený někde v
BIOSu. Jak poznat, že jsou windows aktivované:

https://support.microsoft.com/cs-cz/help/12440/windows-10-activate

Windows jsou připojené k internetu a tu licenci / aktivaci / pravost
si ověřují online. Pokud by něco nebylo v pořádku, tak se ozvou. (Z
vlastní zkušenosti s Windows 7 instalovanými jen tak na zkoušku a bez
zadání product key - vyskakovala hláška, že nejsou legální nebo tak
něco.)

Citace (odkaz je na konci):

Rozsudek Soudního dvora Evropské unie k druhotným softwarovým
licencím: „Jelikož nositel autorského práva nemůže bránit dalšímu
prodeji rozmnoženiny počítačového programu, ve vztahu k níž je právo
uvedeného nositele na rozšiřování vyčerpáno podle čl. 4 odst. 2
směrnice 2009/24, je třeba mít za to, že druhý nabyvatel této
rozmnoženiny, jakož i každý následný nabyvatel představuje jejího
„oprávněného nabyvatele“ ve smyslu čl. 5 odst. 1 směrnice 2009/24. V
případě dalšího prodeje rozmnoženiny počítačového programu jejím
prvním nabyvatelem tudíž bude nový nabyvatel moci v souladu s čl. 5
odst. 1 směrnice 2009/24 do svého počítače stáhnout rozmnoženinu,
která mu byla prodána prvním nabyvatelem. Na takové stažení musí být
nahlíženo jako na nezbytné rozmnožení počítačového programu, které má
tomuto novému nabyvateli umožnit užívat tento program způsobem, ke
kterému je určen.“ Toto rozhodnutí najdete, také na stránkách
Judikatury Soudního dvora, v českém jazyce,
http://curia.europa.eu/juris/document/document.jsf?text=&docid=124564&pageIndex=0&doclang=cs&mode=req&dir=&occ=first&part=1&cid=2610026

P.K.