=?UTF-8?Q?Re[2]:_Kotel_Viessmann_Vitodens_z=C3=A1kladn=C3=AD_deska_-_nestartuje, _chyba_FF?=

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Sobota Prosinec 7 20:06:51 CET 2019

Asi by to chtělo foto zespodu desky, ale zapalovací obvod bývá řešen obdobně jako zapalovací obvod fotoblesku.
Z napětí okolo 200V (síť) se přes diodu nabije kondenzátor a ten se při sepnutí tyristoru vybije do primáru trafa. Výhoda je v jednoduchosti zapojení a slušné energii jiskry. Foto z horního pohledu tomu odpovídá.
pg

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: Petr Labaj (labaj na volny.cz)
Datum: 07.12.2019 18:35
Příjemce: hw-list na list.hw.cz
Předmět: Re: Kotel Viessmann Vitodens základní deska - nestartuje, chyba FF

Pardon, tak odvolávám, co jsem napsal.
Někde jinde jsem našel tohle:

Citace:
Vnitřní elektronický obvod generuje přibližně 50 jisker za sekundu.
Napětí těchto jisker je okolo 16kV.
Jak sekundární napětí, tak i energie jiskry jsou oddělené od frekvence
napájecího napětí i napájení jako takového.
Konec citace

Ta formulace je sice dost divná, ale zřejmě z ní plyne, tak tam kromě
vlastního trafa je ještě něco navíc. I když mi není moc jasné proč
výstup jede na stejné frekvenci, ale ta je "oddělená".
Fakt by to chtělo schema nebo někoho, kdo do toho vidí.

PL