Railgun

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Prosinec 7 15:00:45 CET 2019

Původní představa byla, vytisknout díl, kterým bude procházet měřený drát a
bude v něm pevně fixovaná obdélníková měřící smyčka (obdélník, abych to mohl
snadno spočítat). Nic se nemůže bez destrukce plastu nezanedbatelně pohnout.

Ale nejpravděpodobněji použiju bočník z tak 10-20 paralelně spojených
telefonních drátů, aby to mělo 0,1 mOhm. Vypadá to, že hloubka vniku proudu
je na to dostatečná. Taky komplet fixováno. Bude to takový bloček, kde
drátky budou v síti velké 2x2 cm, aby to nemělo moc indukčnost. A někde z
prostředku povede výstupní dvojlinka, nebo koax.

Test/kalibraci bych dělal pulzama s pomocí R a MOSFETu. Svářečku nemám.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Lubor Otta
Tohle by chtělo kalibrovat v té defiované poloze, a spoléhat že se to
během výstřelu nehne.

Rogovského cívku snadno vyrobíte, třeba omotáním akvarijní hadičky
několika stovkami závitů smaltovaného drátu.

Včetně integrátoru ji nakalibrujete, já bych k tomu použil
transformátorovou svářečku a referenční bočník.

A získáte "měřidlo" které stejně jako proudové trafo je nezávislé na
poloze měřeného vodiče, i na deformaci té rogovského cívky.

Jen je třeba ohlídat, že se ten integrátor během výdtřelu nedostane do
saturace.