Re: FM anténa - polarizace

OK1UGA ok1uga na volny.cz
Pátek Prosinec 6 21:21:56 CET 2019

Taková anténa je šmejd pro oklamání ochotně platícího hejla... Bude
fungovat v místě se silným signálem kde bude stejně dobře fungovat i kus
drátu. Tam kde skutečně potřebujete ANTÉNU pořiďte běžnou horizontální
anténu a otočte ji vertikálně. A samozřejmě to co ji bude držet pak musí
být horizontálně aby to nerozladilo vertikální prvky antény. Ledaže by
to byl stožárek z nevodivého materiálu. A taková anténa by měla být
(Minimálně) cca 3 až 4 metry od nejbližších vodivých předmětů. Mělo by
to být ještě víc - udává se minimálně cca 2  - 3 vlnové délky, ale to je
už na tomto pásmu mechanicky dost obtížné.

A zapomněl jsem dodat že FM vysílače opravdu obvykle vysílají s
vertikální polarizací.

     Martin.