Railgun

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 5 11:49:09 CET 2019

Nejspíš to skončí bočníkem z VF lanek a s vývodem kroucenou dvojlinkou. Moc
by mě nepřekvapilo, kdyby těch kA bylo nakonec třeba jen 10-20.

Foto zevnitř momentálně možné není, jednak to nemám doma a pak se taky díly
připekly k sobě:-)

Uvnitř nejsou závity, jen rovnoběžné vodiče. Šikmo vlezou dovnitř, chvíli
jsou rovnoběžně a pak zas šikmo lezou ven, aby i druhé konce byly fixované.
Projektil se dává tak, aby měl drát cca ve středu rovnoběžné oblasti.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Lubor Otta
Kdysi jsem četl, že údery blesku do stožárů se jednoduše vyhodnucují
měřením zmagnetování magneticky tvrdého vzorku. Ten si zapamatuje
největší úder. vzdálenost od drátu je třeba zvolit aby byl zmagnetován
jen do poloviny :-) vzal bych něco tenkého (rezavějící žiletku) U měření
osciloskopem je riziko ovlivnění jeho a přívodů rozptylovým polem...

Ukažte nám i fotku vnitřku, jak vypadají závity uvnitř plastové hlavice.