[MECH:] Jak na zavity?

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Prosinec 5 11:47:18 CET 2019

Možná by bylo nejlepší si půjčit závitořez. Tím to jde vážně rychle. Zapíná
se tlakem, po projetí skrz se pak zas tahem zapne reverz. Žádná regulace
otáček. Chce to trochu cvik, ale jedna díra pak trvá pár sekund. Řezal jsem
tím kdysi závity do Al chladičů, tak 6-8 mm hloubka.

PH

-----Původní zpráva-----
From: Pavel Kutina
Ještě upřesním - háček je u mne v několika detailech, o kterých jsem se tu
nezmínil - na hliník mám prakticky jen jednu frézu, jednobřit 2mm, a s tím
si vcelku vystačím (dobře, nějaké menší nebo větší mám taky, ale na hliník
nejsou bez problémů a musí se hodně hlídat, chladit, mazat, vyfukovat a
stejně se občas obalí hliníkem, ty jednobřitky jsou bez problémů).

No a protože na té proxxonce mám původní kleštinu, neupnu víc, než 1/8",
tedy 3.175mm - to platí i pro vrták, takže jakoukoli větší díru než 3mm
frézuji. A když by jich mělo být 140 a dělal bych to tou dvojkou frézou,
vychází mi to do desítky desky odhadem něco kolem šesti hodin práce. Ne že
by to nešlo, ale kdybych se tomu mohl vyhnout a raději vrtat, bylo by to
fajn, vrtání je výrazně rychlejší - ale tam je právě ta limitace na trojku
vrták (ona je ta frézka původně přece jen na jiný druh prací).

Pořád si říkám, že to předělám na ER11, abych mohl používat frézy se šestkou
stopkou, ale pořád není buď čas, nebo motivace :) Ono to na sebe nabaluje i
výměnu motoru za nějaký výkonnější modelářský brushless, která je také v
dlouhodobém plánu (protože když už hrabat do mechaniky, tak udělat všechno
najednou), a znáte to: vymyslet, nakreslit, co jde, to udělat, co nejde, to
nechat udělat... no ale tu upínací desku bych potřeboval co nejdřív a ne až
za dva roky.

Takže nejsoíš vyhraje řešení "vyvrtat díry a ozávitovat to, co aktálně
potřebuju", třeba to někdy předělám na variantu s vložkami.

Pavel Kutina