Re: Mikroměniče pro soláry

Čtvrtek Srpen 29 14:48:40 CEST 2019

Na trhu je spousta různých LED modulů na nejrůznější napětí a pak je k
nim spousta měničů. Takže asi stačí proklikat nabídky a podle toho se
rozhodnout pro nějaké svoje napětí. Když jsem si dělal osvětlení do
baráku, původně jsem to chtěl udělat na 24V. Ale je to přece jen
rozsáhlejší soustava, nelíbily se mi tam ztráty a potřebné průřezy
vedení (pro omezení ztrát). Výpočet mám zde
http://vaelektronik.cz/files1/jisteni.xls mohl by se vám taky hodit.
Nakonec jsem skončil u cca 32V při napájení ze sítě a když mi to jede z
měniče z baterky, který je paralelně k síťovému zdroji, dávám tam asi
36V. Pokud bych chtěl někde (kde se nesvítí často) ušetřit za měnič,
mohl bych k ledkám dát odpor.
Jak to funguje u těch 12V LED žárovek? Mají nějaký měnič, nebo jen
odpor? Pokud měnič, není tam psané nějaké výrazně širší rozmezí napětí?
Pokud by snesly 24V, ztráty na drátech by klesly 4x.  Myslím že 24V
solár je pro vyšší výkon běžnější než 12V a pokud ještě nemáte koupenou
baterku, i tam bych šel na vyšší napětí. Pokud mají jen předřadný odpor
(jako LED pásky), šly by dvě žárovky do série? Nebo bych pouvažoval o
použití nějakých LED modulů a zabudovat je do stropního svítidla
určeného pro žárovky. Doma to mám taky tak, jenže tam mám ty chladiče ve
stropě. http://www.vaelektronik.cz/led_svitidla.html Ale když vám stačí
menší výkon, uchladí to plech namontovaný mezi svítidlo a strop.
Rozhodně bych chlazení nepodceňoval, je to rozdíl, jestli ledky vydrží
20 let, nebo odejdou za půl roku.
Zběžně jsem se kouk na nabídku LED modulů a stále jich není moc s
CRI>90. Jako by nám Číňan diktoval, co nám musí stačit :-(
Anděl