Trafopáječka

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Čtvrtek Srpen 29 01:30:11 CEST 2019

On 28.8.2019 22:39, Jan Kuba wrote:
> než  bakelitová  75W
> z 80-90 let.

V tych rokoch uz bakelitove neboli. Boli trafopajky a su kvalitne
dodnes, o tom sa nehadam. Ale obal bol z termoplastu, ktory sa vedel
roztopit v mieste, kde vylieza tycovina sekundara von. Mam 2 take
pajkovacky a obe sa "rozviklali" presne v tom mieste. Isteze som ich
nepouzival rozumne, ale nadoraz, v tej dobe a pri mojich vtedajsich
skusenostiach :) Dotesnil som to naskladanym papierom a funguju stale..

Mam ale aj naozaj bakelitovu trafopajku a na pajkovanie beznych veci tu
pajku stale pouzivam. Bakelit teplotne nepodlahne ani v tom kritickom
mieste :) Na druhej strane, raz mi spadla na podlahu a bakelit sa
rozpadol. Zlepil som si ho a drzi dodnes.

miro