RE: Mech: řezání závitů do nerezu

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Úterý Srpen 27 22:37:29 CEST 2019

K těm tvářecím závitníkům – co jsem viděl, tak bez strojního vedení, správného mazání a velmi přesné velikosti díry, která se mění podle materiálu, to prostě nefungovalo. Takže pro kusovku asi nepoužitelné.

Posledně jsem potřeboval řezat závity M8 do nerezové kulatiny a několik starších závitníků se nechytalo, protože to nespěchalo, tak jsem objednal několik různých strojních závitníků z ebay, něco bylo tak do plastu, ale některé vypadají a chovají ze velice dobře. Řezal jsem to „v soustruhu“, točil jsem s tím samozřejmě ručně, vždy jenom kousek závitu a zpět a mazat a mazat. A stejně se to 12mm tyčka docela dost ohřívala, takže jsem musel několikrát se závitníkem úplně ven a nechat to celé vychládnout. Jeden starej závitník se mi podařilo „zavařit“ uvnitř závitu – protáčel se asi o 2 otáčky, ale ven prostě nešel. Tepelná roztažnost dělá svoje.

Tomáš OK2MTM

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jirka Mww
Sent: Tuesday, August 27, 2019 9:36 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Mech: řezání závitů do nerezu

No řezal jsem to ručně, závitník č. 1 , byl to ale 6mm, díra je 5mm.

Závitník rozhodně nový nebyl, bylo to dědictví po tchánovi, ten ale moc nebastlil, nemám tušení, jak byl ten závitník

starý, ale do normálního železa fungoval pořád dobře.

Už jsem objednal novou HSS sadu, jedna díra - závit mě vyjde na 60 Kč ((::

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW

Bez virů.  <https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail> www.avast.com