Jaky typ pripojeni pro klavesnici?

Jaromir Sukuba jarin.hw na gmail.com
Neděle Srpen 25 21:20:38 CEST 2019


Nieco taketo? https://www.tme.eu/sk/details/rx240128a-yhw/graficke-lcd-displeje/raystar-optronics/
Treba sa ich len spytat co je to ta zvlastna obejdnavka. Ja som
pouzival aj tento
https://www.tme.eu/sk/details/rx240128a-fhw/graficke-lcd-displeje/raystar-optronics/
, ale to je asi ten isty rozmer co mate Vy. Vidno ho trebars tu
https://imgur.com/a/gxfWeWx

Mam taky pocit, ze obsluha PS/2 zaberie viac strojoveho casu a
vyzaduje "rychlu odozvu" (pokial na to nemate nejaku periferiu), nez
priame obsluhovanie maticovej klavesnice (ta sa da obsluhovat pomerne
pomaly a ked treba, moze chvilku pockat). Ja som vo svojich pocitacoch
pouzival seriovy port, plus k tomu nejaku hrubu emulaciu VT-100 -
smerom od klavesnice aj k displeju.

ne 25. 8. 2019 o 20:55 Pavel Kutina <hw na prelude.cz> napísal(a):
>
> Zdravim,
>
> potreboval bych trochu popostrcit mozek - buduju si takovou malou hracku,
> ARM, k nemu troska klavesnice z nejakeho subntebooku, nejvetsi transflexni
> COG LCD, co jsem kde potkal - no a a nad tim vsim BASIC :) (plus nejaka
> nadstavba pro dalsi HW drobnosti).
>
> Klavesnice (nejen z duvodu vytezovani hlavniho procesoru) ma vlastni
> procesor, na nem jsou navesene jesete nejake LEDky a v planu dalsi
> ptakoviny. A jeste neni uplne rozhodnuto, jakyze BASIC si do toho nacpu,
> anzto se mi nechce psat interpret od nuly, bohate saci, ze budu priohybavat
> cizi reseni. Podobnych projektu jsou hromady, takze se da odkud opisovat
> nebo se lehce inspirovat.
>
> Vsechno mi po HW strance chodi, po SW strance si s tim povidam, ale ted
> premyslim, co dal, resp. jak komunikovat mezi klavesnici a hlavnim
> procesorem - muzu napsat (nebo opet pouzit nejakou dostupnou) knihovnu pro
> emulaci PS/2 klavesnice (neni uplne mala, ma to 80 klaves a mam vymyslene
> vyuziti i ruznych "Fn" kominaci atd.), na strane toho hlavniho ARMu to cist
> jako PS/2 a je v podstate vystarano.
>
> Druha moznost je emulovat nejaky terminal a dovymyslet si chybejici kody, na
> strane ARMu si to "nejak" obslouzit po seriove lince.
>
> Obe reseni maji sva pro a proti - reseni s terminalem a seriovkou je asi
> jednodussi po stance programove, zase to sezere jeden UART ze tri na hlavnim
> procesoru. A kazdy UART, ktery nemusim pouzit interne, budu moci vyuzit na
> hrani "s okolim".
>
> Reseni pres PS/2 znamena napsat kompletni obsluhu a buffering pro stranu
> klavesnice (ruzne mnohostisky, pamatovat si, co bylo v predchozim cteni
> stisknute a ted uz neni atd. Zatim jsem nepotkal nejaky kompletnejsi
> projekt, kde by se dalo inspirovat - vsechny knihovny resi jen vlastni
> odeslani, ale uz ne obsluhu te matice, buffering, repeat atp. Aktualne je
> tam AVR, co cte matici klaves a pripadne posila nejake scankody - to ma do
> PS/2 protokolu jeste docela daleko. Na strane toho ARMu to znamena trochu
> pobojovat s prerusenim a nejak to "jen" dodelat :)
>
> Nebo si napsat nejaky uplne vlastni system a komunikacni protokol?
>
> Co byste zvolili vy -  pripadne i proc? Ja se zatim priklanim k te vnitrni
> emulaci PS/2, i kdyz to asi bude znamenat vic kodu na strane klavesnice, ae
> zase se tam to AVR nebude zbytecne nudit :)
>
> Jo a kdybyste nekdo vedel o vetsim COG LCD - ted mam tusim 95x60 mm aktivni
> plochy, 240x128 px - TFT nechci z duvodu citelnosti na slunci a spotreby,
> stejne tak by to mel byt COG z duvodu hmotnosti, klasika jako treba
> https://www.soselectronic.cz/products/bolymin/bg-320240f-bnchnp-bg320240fbnchnp87a-1-53760
> by mi preklapela "notebook" na zadicka :) No v uvahu by asi pripadal eInk,
> ale zase neni videt potme a dynamicky to stoji za... za malo.
>
> Diky za inspiraci.
>
> Pavel Kutina
>
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list