Jaky typ pripojeni pro klavesnici?

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na hascomp.cz
Neděle Srpen 25 21:01:00 CEST 2019


Nechcete jeste prehodnotit ten basic? Existuje projekt s osekanym 
pythonem ktery na tyhle MCU pekne sedi a je to prece jen trosku 
modernejsi...
Ale muzete tam dat samozrejme klidne oboje ;-)
A klavesnici bych resil pres USB, je to uplne univerzalni vcetne 
bezdratovych.

Dne 25.08.2019 v 20:55 Pavel Kutina napsal(a):
> Zdravim,
>
> potreboval bych trochu popostrcit mozek - buduju si takovou malou 
> hracku, ARM, k nemu troska klavesnice z nejakeho subntebooku, nejvetsi 
> transflexni COG LCD, co jsem kde potkal - no a a nad tim vsim BASIC :) 
> (plus nejaka nadstavba pro dalsi HW drobnosti).
>
> Klavesnice (nejen z duvodu vytezovani hlavniho procesoru) ma vlastni 
> procesor, na nem jsou navesene jesete nejake LEDky a v planu dalsi 
> ptakoviny. A jeste neni uplne rozhodnuto, jakyze BASIC si do toho 
> nacpu, anzto se mi nechce psat interpret od nuly, bohate saci, ze budu 
> priohybavat cizi reseni. Podobnych projektu jsou hromady, takze se da 
> odkud opisovat nebo se lehce inspirovat.
>
> Vsechno mi po HW strance chodi, po SW strance si s tim povidam, ale 
> ted premyslim, co dal, resp. jak komunikovat mezi klavesnici a hlavnim 
> procesorem - muzu napsat (nebo opet pouzit nejakou dostupnou) knihovnu 
> pro emulaci PS/2 klavesnice (neni uplne mala, ma to 80 klaves a mam 
> vymyslene vyuziti i ruznych "Fn" kominaci atd.), na strane toho 
> hlavniho ARMu to cist jako PS/2 a je v podstate vystarano.
>
> Druha moznost je emulovat nejaky terminal a dovymyslet si chybejici 
> kody, na strane ARMu si to "nejak" obslouzit po seriove lince.
>
> Obe reseni maji sva pro a proti - reseni s terminalem a seriovkou je 
> asi jednodussi po stance programove, zase to sezere jeden UART ze tri 
> na hlavnim procesoru. A kazdy UART, ktery nemusim pouzit interne, budu 
> moci vyuzit na hrani "s okolim".
>
> Reseni pres PS/2 znamena napsat kompletni obsluhu a buffering pro 
> stranu klavesnice (ruzne mnohostisky, pamatovat si, co bylo v 
> predchozim cteni stisknute a ted uz neni atd. Zatim jsem nepotkal 
> nejaky kompletnejsi projekt, kde by se dalo inspirovat - vsechny 
> knihovny resi jen vlastni odeslani, ale uz ne obsluhu te matice, 
> buffering, repeat atp. Aktualne je tam AVR, co cte matici klaves a 
> pripadne posila nejake scankody - to ma do PS/2 protokolu jeste docela 
> daleko. Na strane toho ARMu to znamena trochu pobojovat s prerusenim a 
> nejak to "jen" dodelat :)
>
> Nebo si napsat nejaky uplne vlastni system a komunikacni protokol?
>
> Co byste zvolili vy -  pripadne i proc? Ja se zatim priklanim k te 
> vnitrni emulaci PS/2, i kdyz to asi bude znamenat vic kodu na strane 
> klavesnice, ae zase se tam to AVR nebude zbytecne nudit :)
>
> Jo a kdybyste nekdo vedel o vetsim COG LCD - ted mam tusim 95x60 mm 
> aktivni plochy, 240x128 px - TFT nechci z duvodu citelnosti na slunci 
> a spotreby, stejne tak by to mel byt COG z duvodu hmotnosti, klasika 
> jako treba 
> https://www.soselectronic.cz/products/bolymin/bg-320240f-bnchnp-bg320240fbnchnp87a-1-53760 
> by mi preklapela "notebook" na zadicka :) No v uvahu by asi pripadal 
> eInk, ale zase neni videt potme a dynamicky to stoji za... za malo.
>
> Diky za inspiraci.
>
> Pavel Kutina
>
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list