Indium (bolo Re: Umela zataz)

balu na home balu na home
Středa Srpen 21 22:03:09 CEST 2019

Ahoj,

my to pouzivame ako vysokofrekvencne tesnenie a teplovodivy material v
kryogenickych teplotach, nie na priplacnutie tranzistoru na chladic :-)

V prirube kruhoveho tvaru, kde sa spaja koaxialna cast a dekel je
vyfrezovana drazka, tam sa dokola ulozi meter toho indioveho dratu
(hovna), zasrobuje sa vsetkych 68 srobov a je to :-)

http://cern.ch/dvaluch/temp/cleanroom/IMG_6682.jpg

sa nejak ukazalo, ze ked nieje medzi masivnou medenou castou a spodnym
deklom perfektny tepelny kontakt je prieser. Staci ak je tam v momente
prechodu do supravodiveho stavu rozdiel teploty v rade zlomku Kelvinu,
prudy vyvolane termoelektrickym napatim tam ostanu cirkulovat do
nekonecna (az kym to znova nestrati supravodivost). Tieto uzamknute
prudy vytvaraju velmi slabe magneticke pole, ale to staci na to, aby
supravodic mal zbytkovy odpor nanoohm a uz to nefunguje ako ma.

Tak sa tam naplacal indiovy drat a je po probleme :-)

b.